Hulp van Cloud it Out

Op deze pagina vind je antwoorden op de meeste gestelde vragen over onze dienst. Mist jouw vraag of kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op!

De kracht van ons bedrijf zit in de support!
Test gerust.

 

Hieronder staan antwoorden op veel gestelde vragen.
Staat jou vraag er niet bij of kom je er niet uit?

Neem dan gerust contact met ons op! 

Stap 1. Ga naar de App Store en download “Microsoft Remote Desktop”.

Stap 2. Open “Microsoft Remote Desktop”, ga vervolgens naar het tabblad “Workspaces” en klik daarna op “Add Workspace”.

Stap 3. Type in het venster wat op uw scherm verschijnt “login.clouditout.nl” en klik op “Add”. Als het laden erg lang duurt start het programma dan opnieuw op en begin bij stap 2.

Stap 4. Vul in het volgende venster uw gegevens in en klik op “Continue”.

Stap 5. Om in de omgeving te komen moet u op het icoontje met de pc klikken, het kan zijn dat u hier nog een keer uw gegevens moet invullen.

 

Op een dag kunt u tientallen mailtjes ontvangen, waarbij telkens een pop-up op uw scherm. Hier laten we zien hoe u eenvoudig die pop-ups kunt uitschakelen.

Stap 1.  Open outlook en ga naar het tabblad “bestand”, klik vervolgens op “opties” en ga naar “e-mail”.

Stap 2.  Ga naar het kopje “Ontvangst van bericht”.

Stap 3.  Hier kunt u de pop-up op uw scherm uitschakelen door het vinkje weg te halen bij “Een waarschuwing op het bureaublad weergeven”. U kunt ook het geluid uitzetten door het vinkje bij “Een geluid afspelen” weg te halen.

Stap 4.  Als u klaar bent klik je op “Ok”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om de Cloud it Out omgeving op uw smartphone of Chromebook te krijgen moet u een aantal stappen uitvoeren.

 

Stap 1. Download voor Android en Chrome OS “Remote Desktop 8” en wacht tot deze geïnstalleerd is. Voor Apple producten download “Microsoft Remote Desktop”.

Stap 2. Open “Remote Desktop” en klik op het plusje (+) links bovenin, klink op “Remote Resource Feed” of “Werkruimte toevoegen”.

Stap 3. U krijgt nu een nieuw venster op het scherm, bij feed URL typt u de volgende link: “https://login.clouditout.nl/rdweb/feed/webfeed.aspx” en klik op “next (volgende)”.

Stap 4. Selecteer onder “User Name” “Add user account”, vul hier uw gegevens in en klik daarna op “save” rechts onderin.

Stap 5. Om in de omgeving te komen klik op “Cloud” u krijgt nu een melding op uw scherm, vink “Never ask again for connections to this PC” aan en druk op “Connect”.

Oplossing Foutmelding
– – – – – – – – – – – – – – – –

Als u de melding “The remote resources server could not be contacted” krijg, moet u op de 3 bolletjes aan de rechterkant klikken en daarna op “Refresh”

Automatisch antwoorden is perfect voor wanneer je een bepaalde periode je mail niet leest. Hier laten we zien hoe je dat eenvoudig kan doen.

Stap 1.  Open een browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc) en navigeer naar https://webmail.clouditout.nl

Stap 2.  Meldt je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord, deze gebruik je ook bij het openen van je online werkplek.

Stap 3.  Eenmaal ingelogd ga je naar onder de optie “instellingen” naar “Automatisch antwoorden”.  De instellingen vind je rechtsboven beeld als je op het tandwiel klikt.

Stap 4.  Je kan nu automatische antwoorden instellen. Het is mogelijk om het automatische antwoord te plannen, gedurende een periode wordt automatisch gereageerd op binnenkomende mail. Ook kun je onderscheid maken tussen de reactie op mail van mensen binnen je organisatie (die met hetzelfde domein mailen) en mensen buiten je organisatie.

Stap 5.  Als je klaar bent klik je op “Ok”

Hierbij wat veelgebruikte voorbeelden van automatische antwoorden:
– – – – – – – – – – – – – – – –

Beste mevrouw, meneer,

Deze week ben ik afwezig vanwege vakantie. Maandag ben ik weer op kantoor. Dan lees ik uw bericht en geef ik een reactie.

– – – – – – – – – – – – – – – –

Dank voor uw bericht.

Ik ben wegens vakantie afwezig tot xx [maand]; ik lees beperkt mijn e-mails.

– – – – – – – – – – – – – – – –

Beste mailer,

Ik ben komende tijd afwezig i.v.m. een vakantie en reageer op uw bericht als ik weer terug ben.

– – – – – – – – – – – – – – – –

PS.  Als je klaar bent wel even afmelden.
Klik op het “poppetje” recht bovenin het scherm
en kies vervolgens voor afmelden.

Stap 1. Download “Outlook” en open de app.

Stap 2. Vul hier uw E-mail adres in.

Stap 3. Selecteer in het volgende scherm “Exchange”.

Stap 4. Vul de volgende gegevens in.
E-mail:                       Uw E-mail adres
Wachtwoord:            Uw wachtwoord
Beschrijving:             De beschrijving
Server:                       webmail.clouditout.nl
Domein:                     clouditout
Gebruikersnaam:     Wederom uw E-mail adres

Voordat je de onderstaande stappen onderneemt is het verstandig om even stil te staan bij de beveiliging.
Waarschijnlijk is je mail gevuld met gegevens die niet iedereen hoeft te zien.
Zorg dus voor goede toegangsbeveiliging voordat je de mail instelt op een mobiel apparaat.

Stap 1.   Ga naar Instellingen -> Wachtwoorden en accounts. Vervolgens ga je onder het kopje “Accounts” naar: Nieuwe account

Stap 2.   Kies voor Exchange (2e optie)

Stap 3.   Vul bij E-mail je eigen E-mail adres in. Vul bij beschrijving een herkenbare naam in, bijvoorbeeld Werkmail.
De software vraagt nu: “Wil je via Microsoft inloggen bij je Exchange-account?” Kies vervolgens: “Configureer handmatig”
De software vraagt vervolgens om je wachtwoord, vul deze in. (Deze is identiek aan het wachtwoord dat je gebruikt voor de Online Werkplek)

Stap 4.   Vul de volgende gegevens in:
E-mail:                        je E-mail adres
Server:                        webmail.clouditout.nl
Domein:                     Leeg laten
Gebruikersnaam:     Wederom je E-mail adres
Wachtwoord:            Je wachtwoord  *staat als het goed is al ingevuld*
Beschrijving:             De beschrijving  *staat als het goed is al ingevuld*

Stap 5.   Selecteer welke onderdelen moeten synchroniseren met je telefoon. Persoonlijk zou ik gewoon alles doen.
Gefeliciteerd, nu heb je de email op je mobiel!

De volgende stappen kun je volgen als je aanmeldt op een nieuwe computer waar de dienst nog niet op geïnstalleerd is.
Als je van plan bent om veel vaker verbinding te maken vanaf dit systeem, dan kun je het beste even contact met ons opnemen.
Dan stellen we een “permanent” icoon in.

Stap 1.   Navigeer in een webbrowser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc.) naar de webpagina: https://login.clouditout.nl 

Stap 2.   Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Als het goed is zijn deze bij jou bekend, zo niet? dan kun je altijd even bellen.

Stap 3.   Klik op het “extern Bureaublad” icoon genaamd: Cloud.

Stap 4.   Onderin het beeld verschijnt nu het Cloud Icoon. afhankelijk van je browser kies je voor openen of toestaan.

Stap 5.   Je kunt nu aanmelden.
Als 2-weg verificatie is ingesteld, ontvang je een melding op je mobiel, je kiest dan voor accepteren.

Stap 6.  Je zit erin! Viel mee toch?

Stap 1.   Klik op je bureaublad op het icoon van de online werkplek.
Mocht dit icoon nog niet aanwezig zijn op de computer, kijk dan even bij “aanmelden vanaf een nieuwe Windows computer”

Stap 2.   Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Als het goed is zijn deze bij jou bekend, zo niet? dan kun je altijd even bellen.

Stap 3.   Als 2-weg verificatie is ingesteld, ontvang je een melding op je mobiel, je kiest dan voor accepteren.

Stap 4.  Je zit erin! Viel mee toch?

Waarschijnlijk werk je het meeste met Outlook, dat werkt nou eenmaal ideaal.
Maar daarnaast is het ook mogelijk om in te loggen in de Webmail, deze werkt (ook) buiten de online werkplek.
Zo kun je snel je mail, agenda en contacten beheren zonder dat je de Online werkplek op hoeft te starten.

Stap 1.  Open een browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc) en navigeer naar https://webmail.clouditout.nl

Stap 2.  Meldt je aan met je gebruikernaam en wachtwoord, deze gebruik je ook bij het openen van je online werkplek.

________________________

Stap 3.  Als je klaar bent wel even afmelden.
Klik op het “poppetje” recht bovenin het scherm
en kies vervolgens voor afmelden.

Stap 1.   Meld je aan in je online werkplek.

Stap 2.   Klik linksonder het scherm op “start

Stap 3.   Kies onder de letter “i” voor Ivanti workspace control en
kies vervolgens voor “Workspace-Instellingen”

Stap 4.  Kies in het programma voor het 5e tabblad: “Opties

en klik vervolgens op “wachtwoord wijzigen”.

Stap 5.  Voer je oude wachtwoord in en 2 keer het nieuwe wachtwoord.

Gefeliciteerd, je wachtwoord is gewijzigd.

Ps. Dit wachtwoord gebruik je voor de online dienst maar ook voor je E-mail.
Mail applicaties kunnen je om het nieuwe wachtwoord vragen!
Goed onthouden dus 😉

 

Om uw Gmail toe te voegen aan Outlook moet u een aantal stappen uitvoeren, hier staat stapsgewijs uitgelegd wat u moet doen.

Stap 1.  Open uw Gmailaccount, klik op het tandwiel rechtsboven en klik op “alle instellingen bekijken”.

Stap 2.  Ga naar het tabblad “Doorsturen en POP/IMAP” , vink hier het vakje “IMAP inschakelen” aan en vergeet niet om de wijzigingen op te slaan.

Stap 3.  Ga vervolgens naar https://myaccount.google.com/lesssecureapps en zet “Apps met lagere beveiliging toestaan” aan en sluit daarna de browser af.

Stap 4.  Open Outlook, klik op “Bestand”, onder het tabblad info kunt u een account toevoegen, er verschijnt nu een extra venster, klik op “Handmatige instelling of extra servertypen” en klik daarna op “Volgende”.

Stap 5. Vink “pop of IMAP” aan en klik op “volgende”,  vul onder het kopje “Gebruikersgegevens en Aanmeldingsgegevens” uw eigen gegevens in . Vul de rest in zoals op het plaatje (bij stap 5) is aangegeven en klik daarna op “Meer instellingen”.

Stap 6.  Ga naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”en vink “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail is verificatie vereist” aan, ga verder naar het tabblad “Geavanceerd” en vul de gegevens in zoals op het plaatje weergegeven (bij stap 6) klik daarna op “OK”.

Stap 7.  Als u dat heeft gedaan kunt u op “volgende” drukken. Er verschijnt nu een nieuw venster op het scherm, wacht tot beide vinkjes groen zijn. Druk vervolgens op “Sluiten” en daarna op “Voltooien”.

Gefeliciteerd u heeft succesvol uw Gmail account toeevoegd aan Outlook!

 

Load More


    Op werkdagen krijg je meestal dezelfde dag antwoord per mail. Bellen doen we tussen 8:00 en 18:00 uur. Bel ons ook wanneer het jou uitkomt.

    Dit contactformulier is beveiligd met reCAPTCHA en voorzien van het Google privacybeleid en servicevoorwaarden.

    Contactgegevens

    0548 515 446
    info@clouditout.nl

    Adresgegevens

    Cloud it Out
    Molendijk Noord 80
    7461 JE Rijssen

    Download Teamviewer:

    Inloggen Webmail: