Support

Cloud it Out support!

Op deze pagina vind je antwoorden op de meeste gestelde vragen over onze dienst. Mist jouw vraag of kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op!

De kracht van ons bedrijf zit in de support!
Test gerust.

Werkplek 365

Online Werkplek

Bekijk onze veel gestelde vragen:

Voor welke dienst zoek je hulp?

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Stap 1. Zorg ervoor dat je uitgelogd bent van onze Online Werkplek.

Stap 2. Open een browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc) en navigeer naar https://webmail.clouditout.nl

Stap 3. Meldt je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord, deze gebruik je ook bij het openen van je online werkplek.

Stap 4. Klik rechtsboven in het scherm voor het tandwiel en klik op "Opties".

Stap 5. Kies onder het kopje "Algemeen" voor "Mijn Account"

Stap 6. Je ziet nu de optie: "Uw wachtwoord wijzigen" 

Stap 7. Volg de stappen en je bent klaar.

Let op, het kan zijn dat de mail ook is ingesteld op je mobiel, tablet of andere apparaten. Vergeet niet om ook op deze apparaten het nieuwe wachtwoord in te voeren. Als deze apparaten blijven aanmelden met de oude (dus verkeerde) gegevens dan wordt het account automatisch geblokkeerd. 

 

 

Hoe benader ik de Online Werkplek vanaf een computer met Windows?

De volgende stappen kun je volgen als je aanmeldt op een nieuwe computer waar de dienst nog niet op geïnstalleerd is.
Als je van plan bent om veel vaker verbinding te maken vanaf dit systeem, dan kun je het beste even contact met ons opnemen.
Dan stellen we een “permanent” icoon in.

Stap 1.   Navigeer in een webbrowser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc.) naar de webpagina: https://login.clouditout.nl 

Stap 2.   Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Als het goed is zijn deze bij jou bekend, zo niet? dan kun je altijd even bellen.

Stap 3.   Klik op het “extern Bureaublad” icoon genaamd: Cloud.

Stap 4.   Onderin het beeld verschijnt nu het Cloud Icoon. Afhankelijk van je browser kies je voor openen of toestaan.

Stap 5.   Je kunt nu aanmelden.
Als 2-weg verificatie is ingesteld, ontvang je een melding op je mobiel, je kiest dan voor accepteren.

Stap 6.  Je zit erin! Viel mee toch?

Support | Cloud it Out

Hoe benader ik de webmail?

Waarschijnlijk werk je het meeste met Outlook, dat werkt nou eenmaal ideaal.
Maar daarnaast is het ook mogelijk om in te loggen in de Webmail, deze werkt (ook) buiten de online werkplek.
Zo kun je snel je mail, agenda en contacten beheren zonder dat je de Online werkplek op hoeft te starten.

Stap 1. Open een browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc) en navigeer naar https://webmail.clouditout.nl

Stap 2. Meldt je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord, deze gebruik je ook bij het openen van je online werkplek.

________________________

Stap 3. Als je klaar bent wel even afmelden.
Klik op het “poppetje” recht bovenin het scherm
en kies vervolgens voor afmelden.

Support | Cloud it Out

Hoe stel ik de mail in op mijn IPhone?

Voordat je de onderstaande stappen onderneemt is het verstandig om even stil te staan bij de beveiliging.
Waarschijnlijk is je mail gevuld met gegevens die niet iedereen hoeft te zien.
Zorg dus voor goede toegangsbeveiliging voordat je de mail instelt op een mobiel apparaat.

Stap 1. Ga naar Instellingen -> Mail. Vervolgens ga je onder het kopje “Accounts” naar: Nieuwe account

Stap 2. Kies voor Microsoft Exchange (2e optie)

Stap 3. Vul bij E-mail je eigen E-mail adres in. Vul bij beschrijving een herkenbare naam in, bijvoorbeeld Werkmail.
De software vraagt nu: “Wil je via Microsoft inloggen bij je Exchange-account?” Kies vervolgens: “Configureer handmatig”
De software vraagt vervolgens om je wachtwoord, vul deze in. (Deze is identiek aan het wachtwoord dat je gebruikt voor de Online Werkplek)

Stap 4. Vul de volgende gegevens in:
E-mail: je E-mail adres
Server: webmail.clouditout.nl
Domein: Leeg laten
Gebruikersnaam: Wederom je E-mail adres
Wachtwoord: Je wachtwoord *staat als het goed is al ingevuld*
Beschrijving: De beschrijving *staat als het goed is al ingevuld*

Stap 5. Selecteer welke onderdelen moeten synchroniseren met je telefoon. Persoonlijk zou ik gewoon alles doen.
Gefeliciteerd, nu heb je de email op je mobiel!

Support | Cloud it Out

Hoe stel ik de mail in op de Outlook app op mijn mobiel?

Stap 1. Download “Outlook” en open de app.

Stap 2. Vul hier uw E-mail adres in.

Stap 3. Selecteer in het volgende scherm “Exchange”.

Stap 4. Vul de volgende gegevens in.
E-mail: Uw E-mail adres
Wachtwoord: Uw wachtwoord
Beschrijving: De beschrijving
Server: webmail.clouditout.nl
Domein: clouditout
Gebruikersnaam: Wederom uw E-mail adres

Support | Cloud it Out

Hoe benader ik mijn werkplek op mobiel, tablet of Chrome-OS?

Stap 1. Heb je een Apple product? Ga naar de Appstore en download/installeer: “Microsoft Remote Desktop"

Heb je een Android product? Ga naar de Play Store en download/installeer: "Remote Dekstop".

Stap 2.   Open “Remote Desktop” en klik op het plusje (+) rechts bovenin, klink op “Remote Resource Feed” of “Werkruimte toevoegen”.

Stap 3.   U krijgt nu een nieuw venster op het scherm, bij feed URL typt u de volgende link: “https://login.clouditout.nl” en klik op “next (volgende)”.

Stap 4.   Vul vervolgens uw aanmeld gegevens in, deze zijn gelijk aan die van de online werkplek. Klik daarna op “doorgaan” rechts onderin.

Stap 5.   U kunt nu op de pc klikken om in uw Online Werkplek te komen, vul vervolgens nog 1 x uw gegevens in.

Support

Hoe stel ik automatisch antwoorden in?

Automatisch antwoorden is perfect voor wanneer je een bepaalde periode je mail niet leest. Hier laten we zien hoe je dat eenvoudig kan doen.

Stap 1. Open een browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox etc) en navigeer naar https://webmail.clouditout.nl

Stap 2. Meldt je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord, deze gebruik je ook bij het openen van je online werkplek.

Stap 3. Eenmaal ingelogd ga je naar onder de optie “instellingen” naar “Automatisch antwoorden”. De instellingen vind je rechtsboven beeld als je op het tandwiel klikt.

Stap 4. Je kan nu automatische antwoorden instellen. Het is mogelijk om het automatische antwoord te plannen, gedurende een periode wordt automatisch gereageerd op binnenkomende mail. Ook kun je onderscheid maken tussen de reactie op mail van mensen binnen je organisatie (die met hetzelfde domein mailen) en mensen buiten je organisatie.

Stap 5. Als je klaar bent klik je op “Ok”

Hierbij wat veelgebruikte voorbeelden van automatische antwoorden:
– – – – – – – – – – – – – – – –

Beste mevrouw, meneer,

Deze week ben ik afwezig vanwege vakantie. Maandag ben ik weer op kantoor. Dan lees ik uw bericht en geef ik een reactie.

– – – – – – – – – – – – – – – –

Dank voor uw bericht.

Ik ben wegens vakantie afwezig tot xx [maand]; ik lees beperkt mijn e-mails.

– – – – – – – – – – – – – – – –

Beste mailer,

Ik ben komende tijd afwezig i.v.m. een vakantie en reageer op uw bericht als ik weer terug ben.

– – – – – – – – – – – – – – – –

PS. Als je klaar bent wel even afmelden.
Klik op het “poppetje” recht bovenin het scherm
en kies vervolgens voor afmelden.

Support | Cloud it Out

Support | Cloud it Out

Hoe kan ik mijn Gmail instellen in Outlook?

Om uw Gmail toe te voegen aan Outlook moet u een aantal stappen uitvoeren, hier staat stapsgewijs uitgelegd wat u moet doen.

Stap 1.  Open uw Gmailaccount, klik op het tandwiel rechtsboven en klik op “alle instellingen bekijken”.

Stap 2.  Ga naar het tabblad “Doorsturen en POP/IMAP” , vink hier het vakje “IMAP inschakelen” aan en vergeet niet om de wijzigingen op te slaan.

Stap 3.  Ga vervolgens naar https://myaccount.google.com/lesssecureapps en zet “Apps met lagere beveiliging toestaan” aan en sluit daarna de browser af.

Stap 4.  Open Outlook, klik op “Bestand”, onder het tabblad info kunt u een account toevoegen, er verschijnt nu een extra venster, klik op “Handmatige instelling of extra servertypen” en klik daarna op “Volgende”.

Stap 5. Vink “pop of IMAP” aan en klik op “volgende”,  vul onder het kopje “Gebruikersgegevens en Aanmeldingsgegevens” uw eigen gegevens in . Vul de rest in zoals op het plaatje (bij stap 5) is aangegeven en klik daarna op “Meer instellingen”.

Stap 6.  Ga naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail”en vink “Voor de server voor mijn uitgaande e-mail is verificatie vereist” aan, ga verder naar het tabblad “Geavanceerd” en vul de gegevens in zoals op het plaatje weergegeven (bij stap 6) klik daarna op “OK”.

Stap 7.  Als u dat heeft gedaan kunt u op “volgende” drukken. Er verschijnt nu een nieuw venster op het scherm, wacht tot beide vinkjes groen zijn. Druk vervolgens op “Sluiten” en daarna op “Voltooien”.

Gefeliciteerd u heeft succesvol uw Gmail account toegevoegd aan Outlook!

Support | Cloud it Out

Support | Cloud it Out Support | Cloud it Out

Hoe schakel ik “Outlook: Nieuwe mail” meldingen uit?

Op een dag kunt u tientallen mailtjes ontvangen, waarbij telkens een pop-up op uw scherm. Hier laten we zien hoe u eenvoudig die pop-ups kunt uitschakelen.

Stap 1. Open outlook en ga naar het tabblad “bestand”, klik vervolgens op “opties” en ga naar “e-mail”.

Stap 2. Ga naar het kopje “Ontvangst van bericht”.

Stap 3. Hier kunt u de pop-up op uw scherm uitschakelen door het vinkje weg te halen bij “Een waarschuwing op het bureaublad weergeven”. U kunt ook het geluid uitzetten door het vinkje bij “Een geluid afspelen” weg te halen.

Stap 4. Als u klaar bent klik je op “Ok”

Support | Cloud it Out

Support

0548 515 446
info@clouditout.nl
 

Contactgegevens

Cloud it Out B.V
Molendijk Noord 80
7461 JE Rijssen

KvK: 84747315

BTW nr. NL863346212B01

 
Antwoord niet kunnen vinden?
Stel je vraag hieronder.